رزومه من
ثبت نام | ورود

بیمه زنان خانه دار

بیمه زنان خانه دار

از نظر قانون  تأمین اجتماعی ، همه زنان خانه‌دار مشمول بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد هستند و در صورت تمایل با مراجه به شعب سازمان تامین اجتماعی و انعقاد قرارداد به صورت خود اظهاری و پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه زنان خانه دار قرار بگیرند .

 بیمه زنان خانه‌دار برای بانوانی که شاغل نبوده و یا  مدتی را جایی شاغل بوده و چند سالی سابقه پرداخت حق بیمه دارند و قصد تکمیل سابقه خود را جهت بازنشستگی را دارند مناسب است .

شرایط بیمه تامین اجتماعی برای بیمه  زنان خانه دار عبارت است از :


1 – زنان خانه داری که کمتر از ۵۰ و بیشتر از ۱۸ سال سن دارند ، می‌توانند نسبت به انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه دار اقدام نمایند. در صورتی که سن متقاضی هنگام انعقاد قرارداد بیش از سن ۵٠ سال باشد، در صورتی درخواست وی پذیرفته می‌شود که معادل هر سال سن مازاد بر ۵٠ سال دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد.
به طور مثال در صورتی که متقاضی ۵۴ سال سن در زمان درخواست قرارداد بیمه داشته باشد ، باید دارای ۴ سال سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشد.

 2 – در صورتی که قبل از انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه دار ، سابقه بیمه داشته باشید؛ کلیه سوابق قبلی نیز هنگام بازنشستگی مورد محاسبه قرار می‌گیرد.
 3 – به این گروه از بیمه‌شدگان تعهدات کوتاه مدت همانند کمک هزینه ازدواج ، هزینه ایام بیماری و بارداری تعلق نمی گیرد. اما سایر امتیازهای سازمان تامین اجتماعی از جمله ‌از کار افتادگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی در صورت تعیین آن در قرارداد ، پرداخت حقوق بازنشستگی و بهره مندی از امتیازهای دفترچه درمانی در صورت واریز حق سرانه درمان( حق سرانه درمان برای هر نفر در سال ۹۷، ۴۴ هزار تومان است) به آنان تعلق می‌گیرد.
 4 – در این نوع بیمه افراد واجد شرایط می‌توانند با داشتن ۵۵ سال سن تمام و ٢٠ سال سابقه پرداخت حق بیمه از بازنشستگی و دریافت مستمری سازمان تامین اجتماعی بهره مند شوند.
5 –  متقاضی بیمه زنان خانه‌دار در صورتی که پدر خانواده فاقد پوشش بیمه‌ای باشد، می‌تواند با پرداخت حق سرانه درمان فرزندان خود را بیمه درمانی نماید.
6 – در این نوع از بیمه فرانشیز بیمه برای خدمات درمانی بستری ۱۰ درصد و برای خدمات پزشکی سرپایی ۳۰ درصد است.


شرایط بازنشستگی بیمه زنان خانه‌دار عبارت است از :


1 –  بازنشستگی با ۵۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه
2 –  داشتن ۳۵ سال سابقه بدون شرط سن
۳ – داشتن ۵۵ سال سن با حداقل۱۰ سال سابقه متناسب با سنوات پرداخت حق‌بیمه؛ در این حالت بیمه‌شده می‌تواند با ۱۰ سال سابقه و بیشتر ، درخواست بازنشستگی کند که مستمری وی به میزان سنوات پرداخت حق‌بیمه خواهد بود .
۴-   بانوانی که سن آن‌ها به ۵۵ سال رسیده، ولی زیر ۱۰ سال سابقه دارند ، می‌توانند با پرداخت حق‌بیمه سنوات کسری تا ده سال سابقه، با ده روز حقوق بازنشسته شوند که در این صورت نیز چنانچه حقوق آن‌ها از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار کمتر باشد، ترمیم نخواهد شد.

نرخ حق بیمه زنان خانه دار :

برای بیمه زنان خانه دار سه نرخ متفاوت وجود دارد که هنگام انعقاد قرارداد می توان یکی از این سه نرخ را انتخاب کرد .
بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی( ۱۲ درصد) : در این حالت در صورتی که بیمه‌شده به سن بازنشستگی برسد ، ماهانه حقوق یا مستمری بازنشستگی از تامین اجتماعی دریافت خواهد کرد و چنانچه بعد از بازنشستگی فوت کند  به خانواده اش هم مستمری تعلق می‌گیرد ، اما اگر پیش از بازنشستگی فوت کند ، مستمری به بازماندگانش تعلق نمی گیرد .
بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی (۱۴ درصد) : در این حالت علاوه بر حقوق بازنشستگی ، در صورت فوت بیمه شده قبل و بعد از بازنشستگی ،  مستمری به خانواده او تعلق می‌گیرد.
بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و ازکارافتادگی( ۱۸ درصد) : در این حالت علاوه بر پرداخت مستمری به خانواده در صورت فوت بیمه شده قبل و بعد از بازنشستگی، از کارافتادگی و خدمات درمانی نیز به بیمه‌شده تعلق می‌گیرد.

مبلغ پرداختی بیمه زنان خانه دار:


حق بیمه پرداختی در بیمه زنان خانه دار از طریق فرمول زیر محاسبه می‌شود:
مبلغ حق بیمه یک ماهه = نرخ انتخابی سهم بیمه شده * مدت یک ماه ( ٣١ و ٣٠ روزه )*  حداقل دستمزد روزانه در سال مورد نظر
حداقل دستمزد روزانه در سال مورد نظر هر ساله توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تعیین می‌شود که برای سال ۹۷ برابر است با ۳۷۰۴۲۳ ریال


به عنوان مثال با توجه به دستمزد سال ۹۷ مبلغ حق بیمه یک ماه فردی با نرخ انتخابی ۱۲ درصد در ماه های سی روزه مبلغ 1.333.533 ریال با نرخ 14 درصد معادل 1.555.777 ریال و با نرخ 18 درصد 2.000.284 ریال می باشد . 

اشتراک گذاری این مطلب :
۲ دیدگاه
  1. فروغ موسوی 5 سال ago

    ممنون از اطلاعات کامل و دقیقی که در اختیار سایرین قرار میدید

  2. نینا حسامی 5 سال ago

    چقدر خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالات پیشنهادی
کسی دیپلم‌رشته دیگه ایو داره و میخواد وارد رشته حسابداری بشه از کجا باید شروع کنه ؟آیا لازمه که دوباره […]
روشا خرم تاش
با سلام بنده باسابق ۳۳ سال سابقه وسن ۵۸ سال میباشم. سوالم این است که اگر بنده با سابقه ۳۵ […]
عدنان حزباوی
نحوه ثبت حسابداری جرایم بیمه و دارایی و بانک و جرایم متفرقه رو بفرمایید. یعنی جزو چه نوع هزینه هایی […]
whatsApp user
اگر یکی از کارمندان مرد سربازی نرفته باشد و اشتغال به تحصیل هم نداشته باشد آیا می توان او را […]
ندا نوری
سلام شرکت ما برای پرسنل لباس فرم گرفته موارد بالا جز مزایای غیرنقدی هستند ؟
whatsApp user
با سلام و خسته نباشید. به طور مثال در سال ۹۸ ارزش تجهیزات یک موسسه ۳۰ میلیون بوده است ، […]
سارا طاهری
اگر لیست حقوق را به ظور صحیح وارد کنیم و همپنین مبلغ مالیات بطور صحیح تایید نهایی گردد. ولی قسمت […]
اتابک
سلام کارگر ساده قراردادیهستم که حراست یک مجموعم میخواستم حقوقم چقدر میشه. ۱۲ساعت کار ۲۴ ساعت استراحت
علیرضا عباسی
طراحی و توسعه توسط ایران سایت
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com

نام کاربری و رمز خود را وارد کنید

یا    

Forgot your details?

Create Account