برای تشکیل پرونده مالیاتی چه باید کرد ایا باید به صورت حضوری مراجعه کرد یا امکان تشکیل پرونده به صورتی اینترنتی هم وجود دارد ؟
برای تشکیل پرونده مالیاتی در ابتدا می بایشت مودی به سازمان امور مالیاتی مراجعه و و نسبت به تسلیم مدارک و تشکیل پرونده و دریافت کد اقتصادی و شماره کلاسه پرونده مالیاتی اقدام و سپس با مراجعه به سامانه tax.gov.ir نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام نماید .
در نتیجه برای تشکیل پرونده در ابتدا مراجعه حضوری الزامی می باشد .
برای تشکیل پرونده همراه داشتن اصل و تصویر مدارک ذیل الزامی می باشد :
۱.اصل و کپی کلیه مدارک شرکت ( اساسنامه ، اظهارنامه ، شرکتنامه ، تقاضانامه ، روزنامه رسمی ، مهر شرکت )
۲.اصل و کپی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی ( در صورت وجود تغییرات)
۳.اصل و کپی مدارک شناسایی اعضای شرکت
۴.تکمیل دفترچه مشخصات شناسایی شرکت
۵.گواهی امضای صاحبان امضای مجاز اشخاص حقوقی در دفتر خانه اسناد رسمی
۶.فیش آب و برق و تلفن و گاز دفتر شرکت
۷.وکالت نامه از طرف شرکت ( چنانچه مدیر عامل حضور نداشته باشد).
۸.اجاره نامه یا سند مالکیت دفتر شرکت به نام شرکت
همچنین برای مطالعه و آشنایی بیشتر با نحوه تشکیل پرونده به مطلب تشکیل پرونده مالیاتی و اخد کد اقتصادی مراجعه فرمایید .