مدیرعامل و اعضای هییت مدیره مشمول قانون کار نمیباشند و نیازی به رد کردن بیمه برای ایشان وجود ندارد.
شخصی که به عنوان مدیرعامل در شرکتی مشغول بکار است میتواند بیمه خود را به صورت اختیاری (خویش فرما) پرداخت نماید.
مدیرعامل و یا سایر اعضای هیئت مدیره در صورتی که موظف به انجام کاری دیگر غیر از پست مدیرعامل و یا عضویت در هیئت مدیره در شرکت باشند میبایست حق بیمه ایشان پرداخت گردد.
در این صورت با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی و انعقاد قرارداد کارفرمایی می توان ایشان را در لیست بیمه منظور نمود .
حق بیمه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره معادل ۲۷ درصد بوده و نیازی به پرداخت بیمه بیکاری نمیباشد.
اعضای هیئت مدیره در صورتی که موظف باشند می توانند از موسسه حقوق دریافت کنند .
در موسسات خیریه از اعضای خیریه اصولا مدیرعامل و خزانه داراعضای موظف می باشند و پرداخت حقوق به ایشان بلامانع است .
در صورتی که غیر از ایشان مطابق مصوبات هیئت امنا عضو دیگری نیز موظف به انجام اموراتی در موسسه باشد نیز می توان به ایشان حقوق پرداخت نمایید .
به طور کلی این موارد در موسسات خیریه مطابق تصمیمات هیئت امنا مشخص می گردد .
یعنی اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل موسسات خیریه نباید حقوقی از این موسسات دریافت کنند ؟
در صورتی که مشغول به فعالیت در موسسه بعنوان مدیر قسمتی همزمان باشند چطور ؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید