1

خرید دارایی کوچیک مثل ماشین حساب یا پرینتر و میز تحریر و… که عمر مفید بالای یکسال را دارن من یک حساب معین در گروه دارایی ثابت تحت عنوان اثاثیه اداری باز کردم و این خریدها در اونجا ثبت میکنم به نظر شما این طبقه بندی من درست انجام دادم؟

برای وسایل آشپزخانه مثل مایکرویو و چای ساز و بشقاب و … که خریداری میشه تحت چه سرفصلی طبقه بندی کنیم مناسبه و آیا میتونیم برای این خریدها استهلاک نگیریم یا تمام دارایی با عمر مفید بالا حتما باید متسهلک شوند ؟

در شرکت یک پرینتر برای ۱۰ سال پیش وجود داره که مبلغ ۵۰۰ تومن خریداری شده و استهلاک آن هم گرفته شده و الان دیگه نه قابل تعمیر و نه استفاده و حتی فروش هم نمیره و همین جور بلا استفاده مونده ، اگر بخواهیم کلا این دارای از حسابهای دائمی خارج کنیم بدون اینکه فروش بره چه طوری سند باید زده بشه که در زمان رسیدگی به مشکل نخوریم از بابت ابهام در فروش دارایی؟  استهلاک انباشته برای پرینتر ۴۹۹.۹۹۹ زده شده و ۱ ریال نگه داشته شده از بابت نشان موجود بودن پرینتر درشرکت

Answered question