سلام ۱-اصولا درچه شرایطی برای خرید کالاها باید فاکتورخرید صادر شود ؟ اگر برای خرید از صدورسند دستی استفاده کنیم ایرادی دارد؟آیا صدورسند دستی خرید درمحاسبه موجودی کالا خللی وارد می کند؟
۲-ااصولا درچه شرایطی برای فروش کالاها باید فاکتورفروش صادر شود اگر برای فروش از صدورسند دستی استفاده کنیم ایرادی دارد؟آیا صدورسند دستی فروش درمحاسبه موجودی کالا خللی وارد می کند؟
اصولا درچه شرایطی برای خرید کالاها باید فاکتورخرید صادر شود ؟ اگر برای خرید از صدورسند دستی استفاده کنیم ایرادی دارد؟آیا صدورسند دستی خرید درمحاسبه موجودی کالا خللی وارد می کند؟
اصولاً الزامی به صدور فاکتور خرید در سیستم حسابداری نمی باشد و فاکتوری که توسط فروشنده کالا به نام شما صادر شده به عنوان اسناد و مدارک مثبت برای پیوست و ضمیمه کردن به اسناد حسابداری کفایت می نماید ولی در صورتی که شما در سیستم حسابداری خود فاکتور و یا رسید انبار صادر نکنید نگهداری موجودی کالا و کنترل میزان موجودی آن ممکن نمی باشد .
توجه داشته باشید که اصولاً در سیستم های حسابداری صدور رسید انبار مرسوم تر از صدور فاکتور خرید می باشد
اصولا درچه شرایطی برای فروش کالاها باید فاکتورفروش صادر شود اگر برای فروش از صدورسند دستی استفاده کنیم ایرادی دارد؟آیا صدورسند دستی فروش درمحاسبه موجودی کالا خللی وارد می کند؟
در صورتی که شما فاکتور های فروش خود را به صورت دستی انجام دهید نیازی به صدور فاکتور فاکتور فروش در سیستم حسابداری نمی باشد ولی همانطور که در سطور بالا توضیح داده شد در این صورت نیز امکان محاسبه دقیق موجودی کالا وجود ندارد و شما می بایست فاکتور فروش و یا حواله انبار را صادر نمایید تا بتوانید گزارشات انبار را به درستی داشته و موجودی کالای خود را کنترل نمایید