یکی از گزارشات مدیریتی در شرکت های بازرگانی ، گزارش مانده حساب مشتریان می باشد اگر حسابدار شرکت این گزارش را بدون توجه به میزان خرید هر مشتری به مدیر خود ارائه دهد ایشان با توجه به مانده طلب از هر مشتری به واحد وصول مطالبات دستور پیگیری مطالبات را داده و هر که بیشترین میزان بدهی را دارد در ابتدای لیست پیگیری قرار می گیرد که ممکن است نفر اول لیست با اینکه بیشترین بدهی را به شرکت دارد ولی مبلغ بدهی اش معادل 5 درصد مبلغی باشد که از شرکت خریداری نموده در صورتی که نفرآخرلیست که کمترین بدهی را دارد ، مبلغ بدهی اش معادل کل خریدی باشد که از شرکت انجام داده .
پس در نتیجه ارائه گزارش مانده حساب خریداران بدون توجه به مبلغ خرید آنها از شرکت ، مدیریت را در امر وصول مطالبات دچار خطا می نماید پس گزارشات مدیریتی با گزارشات ساده حسابداری متفاوت بوده و برای این گزارشات نیاز به تجزیه و تحلیل و بررسی همه جانبه اطلاعات حسابداری می باشد.
ممنون از پاسخگویی خوب شما???