هزینه حملی که خریدار کالا به حساب ما واریز میکنه تا هزینه حمل در مبدا توسط ما پرداخت و ارسال بشه که هیچ سودی از این بابت برای شرکت نداره میتونیم ابتدا به صورت درآمد سند بزنیم یعنی بانک ( بد ) درآمد ( بس ) و بعد سند هزینه را بزنیم یا اینکه از همون اول بدون اینکه سند درآمد بزنیم ببریم تو هزینه ؟
وقتی یک محصولی خرید میکنیم و فروشنده فاکتور فروش صادر میکنه ما هم در سیستم حسابداری فاکتور خرید میزنیم. آیا در زمان ارسال معاملات فصلی علاوه بر فاکتور فروش اون فاکتور خریدی که خودمون صادر کردیم هم باید ارسال کنیم یا فقط فاکتور فروش کفایت میکنه؟
هزینه حملی که خریدار کالا به حساب ما واریز میکنه تا هزینه حمل در مبدا توسط ما پرداخت و ارسال بشه که هیچ سودی از این بابت برای شرکت نداره میتونیم ابتدا به صورت درآمد سند بزنیم یعنی بانک ( بد ) درآمد ( بس ) و بعد سند هزینه را بزنیم یا اینکه از همون اول بدون اینکه سند درآمد بزنیم ببریم تو هزینه ؟
در صورتی که هزینه حمل را در فاکتور فروش منظور نموده باشید الزامیست که مبلغ دریافتی بابت حمل را به عنوان درآمد شناسایی نمایید .
البته دقت فرمایید در صورت امکان مبلغ حمل کالا را بهتر است که در فاکتور فروش اضافه نکنید تا مبلغ فروش شما متورم نشود .
در صورتی که مبلغ حمل در فاکتور فروش قید نشود می توانبد آن را به حساب هزینه منظور نمایید .
وقتی یک محصولی خرید میکنیم و فروشنده فاکتور فروش صادر میکنه ما هم در سیستم حسابداری فاکتور خرید میزنیم. آیا در زمان ارسال معاملات فصلی علاوه بر فاکتور فروش اون فاکتور خریدی که خودمون صادر کردیم هم باید ارسال کنیم یا فقط فاکتور فروش کفایت میکنه؟
شما زمانیکه کالای را خرید و فروش می نمایید در گزارش معاملات فصلی می بایست ه گزارش خرید و هم گزارش فروش آن را ارسال نمایید .
در گزارش معاملات فصلی هدف اصلی این می باشد که شما آمار و اطلاعات افرادی که با ایشان معامله ای انجام داده اید را به سازمان امور مالیاتی ارسال نمایید .
پس در نهایت در سامانه معاملات فصلی می بایست در گزارش خرید اطلاعات شرکتی که کالا را به شما فروخته و در گزارش فروش اطلاعات شرکتی که از شما خرید داشته را ارسال نمایید .