بیمه تکمیلی شرکت شامل دو بخش که هزینه کارکنان رو خود شرکت پرداخت میکنه و تحت تکلف شان رو خود کارکنان در مورد ثبتش توضیح میخواستم
با ذکر یک مثال ثبت های مربوط به بیمه تکمیلی کارکنان شرکت را مرور می نماییم .
مثال حسابداری بیمه تکمیلی کارکنان
به جهت بیمه تکمیل درمان کارکنان شرکت با بیمه الف قراردادی به شرح ذیل منعقد شذه است .
قرارداد منعقذه با شرکت بیمه بابت حق بیمه پرسنل مبلغ 360.000.000 ریال می باشد .
از این مبلغ 120.000.000 ریال حق بیمه پرسنل می باشد که پرداخت آن به عهده شرکت می باشد .
مبلغ 240.000.000 ریال نیز حق بیمه افراد تحت تکفل پرسنل می باشد که پرداخت آن به عهده پرسنل می باشد .
شرکت کل حق بیمه یک سال پرسنل را طی دوازده فقره چک پرداخت نموده است .
ثبت حسابداری عقد قرارداد در بیمه تکمیل درمان پرسنل
هزینه های اداری و تشکیلاتی – بیمه تکمیل درمان 120.000.000 بدهکار
دریافتنی های تجاری و غیر تجاری – بیمه تکمیل درمان 240.000.000 بدهکار
بستانکاران تجاری – شرکت – شرکت بیمه الف 360.000.000 بستانکار
از آنجا که سهم پرسنل به عهده شرکت و افراد تحت تکفل به عهده خود پرسنل می باشد ، آن مقدار که سهم شرکت می باشد را در حساب هزینه ثبت می نماییم و مبلغی که سهم پرسنل می باشد را در حساب های دریافتنی ثبت کرده و در پایان هر ماه رز حساب ایشان کسر می نماییم تا در پایان دوازده ماه مانده این حساب صفر شود .
ثبت حسابداری پرداخت حق بیمه تکمیل درمان پرسنل
بستانکاران تجاری – شرکت – شرکت بیمه الف 360.000.000 بدهکار
اسناد پرداختنی 360.000.000 بدهکار
ثبت حسابداری کسر حق بیمه سهم پرسنل بیمه تکمیل درمان پرسنل
هزینه حقوق و دستمزد بدهکار
بیمه سهم کارفرما بدهکار
حقوق پرداختنی بستانکار
سازمان تامین اجتمااعی بستانکار
دریافتنی های تجاری و غیر تجاری – بیمه تکمیلی کارکنان بستانکار
در هنگام صدور سند تخصیص حقوق می بایست مبلغ حق بیمه سهم پرسنل را از حقوق پرداختی به ایشان شناسایی و کسر نماییم .