کارفرمایان کارگاههای مشمول قانون باید به منظور بیمه کردن کارکنان خود به نزدیکترین شعبه تامین احتماعی واقع درمحدوده عملکرد کارگاه مراحعه کنند ومدرکی را که نشانگر کارفرما بودن آنها می باشد، به شعبه تحویل داده و کد کارگاه دریافت نمایند.
مدارک لازم برای گرفتن کد کارگاه (اشخاص حقوقی)
1. اظهارنامه ثبت شرکت و یا نامه تأسیس شرکت
2. سند مالکیت
3. شمارهحساب بانکی شرکت
4. دفترچه بیمه مدیرعامل و اعضای هیئتمدیره
5. کارتهای شناسایی مدیرعامل و اعضای هیئتمدیره (شناسنامه و کارت ملی)
6. قبض برق، فیش تلفن
7. درخواست کتبی شرکت برای دریافت کد کارگاه
مدارک لازم برای گرفتن کد کارگاه (اشخاص حقیقی)
1. جواز کسب صنفی معتبر
2. اسناد مالکیت یا اسناد اجاره
3. احکام مراجع قضایی مبنی بر مالکیت یا اجاره کارگاه
4. تأییدیه اتحادیه یا مجمع امور صنفی مربوطه مبنی بر کارفرمایی و بهرهبرداری کارگاه
5. پروانه تأسیس یا بهرهبرداری
6. تکمیل و ارائه فرم نمونه امضاء و اثرانگشت کارفرما و کدملی
با تکمیل مدارک فوق و مراجعه به واحد بازرسی شعبه مربوطه سازمان تامین اجتماعی منتظر مراجعه بازرس تامین اجتماعی می مانیم و پس از مراجعه بازرس و انجام تشریفات مربوط به بازرسی کارگاه و با مراجعه به واحد کد کارگاه ، نام کاربری و رمز عبور سامانه ارسال لیست بیمه به آدرس WWW.TAMIN .IR دریافت می شود .
لازم به ذکر است که برای ارسال لیست یمه الزامیست که در ابتدا کارکنان کارگاه با مراجعه به واحد نام نویسی شعبه اقدام به ثبت نام و در صورت نداشتن کد بیمه نسبت به درافت آن اقدام نمایند .
رضا مهرپویا Answered question