1

جناب مهر پویا سلام

۳ سوال در رابطه با پرداخت عیدی داشتم از خدمت شما:

۱- اگر عیدی در بهمن ماه پرداخت بشه برای اینکه یک ماه جلوتر از اینکه سال به پایان برسه داریم پرداخت میکنیم کارکرد پرسنل باید به جای ۳۶۵ روز ۳۳۵ روز باید حساب و پرداخت کنیم؟ و اگر این کار انجام بدیم تکلیف اون ۳۰ روز محاسبه نشده ماه اسفند چی میشه

۲- شما فرض بفرمایید حقوق مشمول مالیات کارمند ۶.۶۸۰.۰۰۰ در امسال که پس از کسر ۵.۶۰۰.۰۰۰ معافیت مالیاتی مبلغ ۱۰۸.۰۰۰ تومن پرداخت میکنه و اگر عیدی هم مبلغ ۸.۳۶۰.۰۰۰ تومن داشته باشه ( ۲ برابر پایه حقوق ۱۳۹.۳۲۵ تومن ) و مالیات عیدی هم ۲۷۶.۰۰۰ تومن میشه

اگر بیایم و مبلغ حقوق (۶.۶۸۰.۰۰۰ ) مشمول مالیات و مبلغ عیدی مشمول ( ۸.۳۶۰.۰۰۰ ) با هم جمع کنیم و سپس معافیت اجرا کنیم در این صورت جمع میشود ۱۵.۰۴۰.۰۰۰ تومن که با کسر معافیت مبلغ ۹۴۴.۰۰۰ تومن باید مالیات پرداخت بشه . در صورتی که اگر هر کدوم جداگانه محاسبه و پرداخت شوند به مراتب عددی کمتری نسبت به محاسبه یکجا پرداخت میکنیم. به نظر شما ایطوری به ضرر کارمند نیست؟

۳- وقتی که حقوق اخر سال با عیدی داریم یکجا پرداخت میکنیم آیا در قسمت بستانکار که حقوق پرداختنی به تفکیک پرسنل اسامی کارمندان بستانکار میشه ، مجدد باید عیدی پرداختنی هم به تفکیک اسامی پرسنل بنویسیم یا اینکه مبلغ پرداختی عیدی با حقوق اسفند جمع کنیم تحت عنوان حقوق پرداختنی یکجا بنویسیم؟

۴- بیزحمت اگر هر کدوم از این ۳ مورد ثبت حسابداری داشتن ذکر بفرمایید

وضعیت این مورد را به منتشر شده تغییر داد