سلام وقت شما به خیر
شرکت دو نفر عضو هیئت مدیره دارد،حقوق پایه این دو نفر با توجه به صحبتی که با بیمه انجام شده و طبق فرمول خاص خودشون بالا تر از پایه اداره کار تعریف شده.در حال حاضر با توجه به قانون بیمه کار فرمایان اگر بخواهیم برای این دو نفر مبلغ تحت عنوان جدید به حقوق ومزایا ثابت اضافه کنیم،این مسئله تحت چه عنوانی ثبت شود صورت بهتری دارد؟ وتا چه سقفی مجاز به این اضافه کردن این مبلغ هستیم؟
با توجه به قرارداد کارفرمایی که در بیمه تامین اجتماعی برای این دوعضو هیئت مدیره منعقد شده مبلغ حقوق پایه ایشان حداقل می بایست برابر با قرارداد منعقده باشد و در صورتی که شرکت تمایل داشته باشد مبلغی بیش از این به عنوان حقوق و مزایای افراد مزبور در لیست بیمه درج نماید می توان مبلغ اضافه را هم به حقوق پایه افزود و یا تحت عنوان مزایای مشمول مستمر در لیست بیمه در نظر گرفت.
مطابق قوانین حداکثر مبلغی که در لیست بیمه به عنوان حقوق و مزایا می توان در نظر گرفت هفت برابر حداقل مزد می باشد .
به طور مثال برای سال ۹۹ که حداقل حقوق و مزایا ماهانه ۱۹.۱۰۴.۲۷۰ ریال می باشد حداکثر می توان تا مبلغ ۱۳۳.۷۲۹.۸۹۰ ریال به عنوان حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه در نظر گرفت .
بدیهی است در صورتی که حقوق شخصی در سال ۹۹ بیش از مبلغ ۱۳۳.۷۲۹.۸۹۰ ریال باشد این مبالغ مشمول کسر حق بیمه نیست .