حد نصاب هزینه تبلیغات مربوط به شرکتهای غیر تولیدی که به عنوان هزینه های قابل قبول دارای است چند درصد میباشد؟
هزینه تبلیغات برای شناساندن ومعرفی کالاهای تولید داخل (اعم از کشاورزی، صنعتی ومعدنی)و همچنین خدمات در سال اول بهره برداری تا میزان پنج درصد (۵%) و برای سال دوم تا سه درصد(۳%) وسنوات بعد هرسال تا دو درصد(۲%) فروش خالص همان محصول قابل قبول در هزینه تولید خواهد بود .
در این خصوص سازمان امور مالیاتی بخشنامهای به شرح ذیل دارد .
حد نصاب هزینه تبلیغات
شماره:۶۹۳۴/ت۱۸۳هـ
تاریخ:۰۶/۰۶/۱۳۷۲
هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۰/۵/۱۳۷۲ بنا به پیشنهاد شماره ۵۶۱۹/۷۶۷/۵/۳۰ مورخ ۱/۳/۱۳۷۲ وزارت امور اقتصادی ودارائی وبه استناد تبصره یک ماده(۱۴۸) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶ تصویب نمود:
هزینه تبلیغات برای فروش کالا، ارئه خدمات وتوسعه صادرات در موارد زیر به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب خواهد شد
۱- هزینه تبلیغات، برای تولید کالا(اعم از کشاورزی، صنعتی ومعدنی) یا خدماتی که در دوره های آتی (قبل از بهره برداری) عرضه می شوند، ظرف ۵سال از تاریخ شروع به فروش به اقساط مساوی وهر سال تا سقف دو درصد(۲%) فروش آن سال مستهلک خواهد شد.
۲- هزینه تبلیغات برای شناساندن ومعرفی کالاهای تولید داخل (اعم از کشاورزی، صنعتی ومعدنی)و همچنین خدمات در سال اول بهره برداری تا میزان پنج درصد (۵%) و برای سال دوم تا سه درصد(۳%) وسنوات بعد هرسال تا دو درصد(۲%) فروش خالص همان محصول قابل قبول در هزینه تولید خواهد بود
تبصره – شمول تسهیلات موضوع بندهای فوق الذکر در مورد کالاهای مشمول استاندارد اجباری منوط به داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تاییدیه آن ویا تاییدیه موسسه استاندارد وتحقیقات صنعتی ایران خواهد بود.
۳- هزینه تبلیغات کالاهای صادر شده هفت درصد (۷%) قیمت کالاهای مذکور.
۴- هزینه تبلیغات فیلم های سینمائی تولید داخل کشور تا میزان ده درصد(۱۰%) فروش بلیط هر سال پس از کسر عوارض خواهد بود.