1

وقتی یک دارایی ثابتی مثل کولر گازی یا لپ تاپ در همین ماده آذر خریداری می کنیم که آماده استفاده هستش ولی فعلا مورد استفاده قرار نمیگیره و قصد داریم از 1 ماه دیگه (بهمن ماه ) استفاده کنیم آیا از ماهی که دارایی ثابت استفاده کردیم باید هزینه استهلاک شناسایی کنیم یعنی برای ماه بهمن و اسفند یا اینکه حتی اگر استفاده هم نکنیم باید از ماه بعد از خرید که آذر ماه هست یعنی 3 ماه دی ، بهمن و اسفند هزینه استهلاک اون دارایی را شناسایی کنیم ؟

نحوه محاسبه فروش خالص با خالص ارزش فروش مثل هم خواهد بود یا اینکه تفاوت دارد؟ اگر در نحوه محاسبه تفاوت وجود دارد ممنون میشم با مثال این مورد برای من تشریح کنید

در زمان تهیه صورتهای مالی آیا مواردی مثل کاهش ارزش دریافتنی ها یا کاهش ارزش موجودی کالا یا ذخیره برگشت کالا و… این قبیل موارد را باید در پایان سال و در دفاتر ، سند حسابداری آنها را ثبت کنیم یا اینکه تغییرات را میتونیم فقط در گزارشات صورتهای مالی اعمال کنیم و دیگه ثبت سند حسابداری در دفاتر انجام ندهیم؟

Answered question