در سند حسابداری تخصیص حقوق و دستمزد پرسنل بیمه سهم کارفرما در کدام حساب ثبت می شود ؟؟
بیمه سهم کارفرما به عنوان هزینه و در ذیل هزینه حقوق و دستمد طبقه بندی می گردد .
گروه هزینه
کل هزینه های اداری و تشکیلاتی / بهای تمام شده کالای فروش رفته / هزینه توزیع و فروش
معین هزینه حقوق و ودستمزد
تفصیل بیمه سهم کارفرما
با توجه به اینکه پرسنل مربوط به کدام یک از قسمت ها می باشند حساب کل مربوطه را انتخاب می نماییم .
به طور مثال اگر هزینه حقوق مربوط به پرسنل قسمت تولید باشد می بایست از حساب کل بهای تمام شده کالای فروش رفته استفاده نماییم و یا برای پرسنل بخش فروش هزینه های مربوطه را در حساب کل هزینه توزیع و فروش ثبت می نماییم .