در هنگام حسابرسی بیمه تامین اجتماعی ، بازرسی چند سال دفاتر شرکت را میتواند در خواست دهد ؟
حسابرسی بیمه به استثنا موارد ذیل از دفاتر آخرین سال مالی انجام می شود :
در مواردی که موضوع اداعای سابقه یا دستمزد اشخاص مطرح باشد .
درخواست های که مستند به آرا مراجع قضایی یا شبه قضایی و شرکت های در حال تصفیه که از سوی واحدهای اجرایی ارائه می گردد .
در صورتی که مدارک و مستنداتی به سازمان واصل گردد که بیانگر عدم اجرای قانون از جمله ماده ۳۸ و تبصره الحاقی آن و یا عدم اعلام واقعی دستمزد بیمه شدگان و مغایرت آن با اظهارنامه های مالیاتی باشد .
در گذشته دفاتر 10 سال آخر را حسابرسی میکردند اما اکنون آخرین دوره نالی یعنی یکسال را مورد بررسی قرار میدهند