برای تشکیل پرونده مالیات بر ارزش افزوده مودی موظف است تا در ابتدا نسبت به تشکیل پرونده مالیات بر درآمد اقدام نموده و پس از اتمام مراحل آن اقدام به ثبت نام در نظام ارزش افزوده نماید .
برای ثبت نام در نظام ارزش افزوده مودی می بایست به سامانه عملیات اینترنتی مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.evat.ir مراجعه و اقدام به پیش ثبت نام نماید لذا پس از اتمام پیش ثبت نام و صحت اطلاعات وارد شده دعوتنامه ثبت نام مودیان پیش ثبت نام شده مالیات بر ارزش افزوده به نشانی پستی مودی ارسال می گردد.
دعوتنامه ارسالی شامل نام کاربری و کلمه عبور برای انجام ثبت نام در سامانه می باشد که مودی با استفاده از آن و مراجعه به قسمت ثبت نام در سامانه نست به ثبت نام اقدام می نماید .
پس از انجام ثبت نام می بایست مودی مطابق دعوت نامه ارسالی و با مراجعه به ادارات ارزش افزوده نسبت به تکمیل ثبت نام و تکمیل پرونده اقدام نماید .
مطابق دعوت نامه ارسالی مدارک مورد نیاز جهت تکمیل پرونده شامل موارد ذیل می باشد :
- نسخه چاپی فرم ثبت نام
- تصویر گواهی ثبت نام سازمان امور مالیاتی
- تصویر شناسنامه و کارت ملی پشت و رو مودی و شرکا
- تصویر کارت بازرگانی ( در صورت وجود )
- تصویر سند مالکیت یا اجاره نامه محل فعالیت
- تصویر گواهی یا وکالت نامه نماینده قانونی
- تصویر آگهی ثبت روزنامه رسمی
- تصویر آگهی آخرین تغییرات روزنامه رسمی
- تصویر آخرین قبض تلفن محل فعالیت
- تصویر مستندات موید فعال بودن شرکت