برای دریافت کد اقتصادی بزای شرکت لازم است که مودی مالیاتی جهت تشکیل پرونده مایاتی اقدام نماید .
برای تشکیل پرونده با مراجعه به اداره دارایی و با تحویل مدارک مورد نیاز اقدام به تشکیل پرونده می شود با توجه به اینکه در شهر تهران اداره دارایی به نواحی پنج گانه مرکز شمال غرب شرق و جنوب تقسیم می گردد مودی باید با توجه به آدرس شرکت و اینکه در کدام یک از نواحی پنج گانه قرار می گیرد به اداره دارایی مراجعه نماید .
مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده مالیاتی عبارتند از :
۱.اصل و کپی کلیه مدارک شرکت ( اساسنامه ، اظهارنامه ، شرکتنامه ، تقاضانامه ، روزنامه رسمی ، مهر شرکت )
۲.اصل و کپی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی ( در صورت وجود تغییرات)
۳.اصل و کپی مدارک شناسایی اعضای شرکت
۴.تکمیل دفترچه مشخصات شناسایی شرکت
۵.گواهی امضای صاحبان امضای مجاز اشخاص حقوقی در دفتر خانه اسناد رسمی
۶.فیش آب و برق و تلفن و گاز دفتر شرکت
۷.وکالت نامه از طرف شرکت ( چنانچه مدیر عامل حضور نداشته باشد).
۸.اجاره نامه یا سند مالکیت دفتر شرکت به نام شرکت
پس از تحویل مدارک فوق و تایید توسط اداره دارایی برگه ای شامل شماره پرونده اقتصادی ، شماره کد اقتصادی ، واحد مالیاتی و کلاسه پرونده تحویل مودی می گردد .