نرم افزار حسابداری شرکت موقع بستن حساب به این شکل عمل میکنه که حساب موقت خرید و موجودی اول را با حساب قیمت تمام شده کالای فروش رفته میبنده ، میخوایتم بپرسم دلیل اینکه حساب خرید مستقیم با خود حساب سود و زیان جاری بسته نمیشه چیه و اینکه آیا این روش بستن حساب میتونه درست باشه؟
اگر شرکتی قصد داشته باشه حساب و کتابهای خودشو برون سپاری کنه به شرکت خدمات حسابداری که در یک شهر دیگه است مثلا تهران ، آیا نیاز هست که ما در تهران تشکیل پرونده و کارهای ثبت مربوط به شرکت انجام بدیم یا میتونیم کارهای حقوقی ثبت شرکت در شهر خودمون انجام بدیم و فقط کار حسابداری به شرکت خدمات حسابداری واگذار کنیم؟
نرم افزار حسابداری شرکت موقع بستن حساب به این شکل عمل میکنه که حساب موقت خرید و موجودی اول را با حساب قیمت تمام شده کالای فروش رفته میبنده ، میخوایتم بپرسم دلیل اینکه حساب خرید مستقیم با خود حساب سود و زیان جاری بسته نمیشه چیه و اینکه آیا این روش بستن حساب میتونه درست باشه؟
تفوات خاصی بین دو روشی که اشاره فرمودید وجود نداره و در هر دو روش حاصل کار برابر خواهد بود .
سیستم حسابداری شما در ابتدا بهای نمام شده کالای فروش زفته را بدهکار و حساب خرید و موجودی اول دوره را بستانکار می نماید و سپس بهای تمام شده را به حساب سود و زیان می بندد .
به عبارت دیگر در این روش بهای نمام شده نقش یک حساب واسط را بازی می کند .
در روشی که شما اشاره فرمودید حساب خرید و موجودی اول دوره را مستقیم به حساب سود و زیان منظورنموده و از حساب واسط استفاده نمی کنید .
اگر شرکتی قصد داشته باشه حساب و کتابهای خودشو برون سپاری کنه به شرکت خدمات حسابداری که در یک شهر دیگه است مثلا تهران ، آیا نیاز هست که ما در تهران تشکیل پرونده و کارهای ثبت مربوط به شرکت انجام بدیم یا میتونیم کارهای حقوقی ثبت شرکت در شهر خودمون انجام بدیم و فقط کار حسابداری به شرکت خدمات حسابداری واگذار کنیم؟
پرونده مالیاتی و یا کد بیمه تامین اجتماعی در شهری که محل ثبت شرکت باشد ایجاد می شود و ارتباطی با محل انجام امور حسابداری شرکت ندارد .
در صورتی که قصد برون سپاری امور حسابداری شرکت خود را دارید بهتر است از شرکتی در شهر خودتان و یا نزدیک به شهرتان استفاده نمایید تا امکان رفت و امد جهت پیگیری امور محوله برای شرکت حسابداری وجود داشته و هزینه های شما از این بابت سنگین نشود .