5

با سلام و خسته نباشید، ممنون بابت پاسخگویی و سایت کاربردی تون …

در خصوص یک شرکت وارداتی ، در سال ۹۷ سه فقره سفارش در آذر ماه وارد شده است ولی هزینه ترخیص کل سفارشات در بهمن ۹۷ طی یک فقره فاکتور از طرف ترخیص کار اعلام شد.در نتیجه از انجایی که کالا از گمرک محل ترخیص به فروش میرسد در زمان فروش ، بهای تمام شده کالای فروش رفته آن هم ارزیابی و سند حسابداری آن صادر شد ولی هزینه های ترخیص در بهای تمام شده منظور نشد و طی سند جداگانه در هزینه های عملیاتی در اخر سال ثبت شد.

آیا این رویکرد نسبت به هزینه های ترخیص درست است؟ اگر نه آیا میتوان آن را اصلاح کرد؟ و رویه درست برای سفارشات آینده باید به چه صورت باشد؟

Edited question