ما در این ماه محل شغلی خودمون به دلیل اتمام قرارداد قراره تحویل بدیم در این خصوص از شما راهنمایی میخواستم :
۱- برای گرفتن کد کارگاهی جدید که به شعبه اقدام کنیم چند روز طول میکشه تا بازرس بیمه برای تایید ترک محل کار قبلی بیاد و اگر بازرس در زمانی بیاد که ما محل کار کلا تخلیه وتحویل صاحب ملک داده باشیم آیا برای ما مشکلی پیش میاد ؟
۲- ما در تاریخ ۲۸ بهمن باید ملک تحویل بدیم و در این صورت برای رد کردن لیست بیمه بهمن ماه برای کد کارگاه قبلی تاریخ ترک کار باید ۲۸ بزنیم ( تا ۲۷ حضور داشتیم در محل قبلی ) و در لیست دومی بابت این ۳ روز مانده بهمن ماه برای محل جدید شروع به کار تاریخ ۲۸ در لیست بیمه باید زده بشه؟
۳- وقتی که فقط در این ماه به صورت استثنا ۲ لیست بیمه باید رد کنیم وقتی که به اندازه ۲۷ روز در لیست بیمه کد کارگاه قدیم و ۳ روز در لیست کارگاه جدید بیمه پرسنل رد کنم از نظر بیمه مشکلی نداره و خدایی نکرده جریمه نمیشیم؟
۴- برای مالیات حقوق میبایست مثل لیست بیمه که برای ۲ مکان ( جدید و قدیم ) اقدام کردیم باید به حوزه مالیاتی مراجعه کنیم و اینکه در سامانه مالیات حقوق بابت تغییر مکان کار خاصی باید انجام بدیم ؟
برای گرفتن کد کارگاهی جدید که به شعبه اقدام کنیم چند روز طول میکشه تا بازرس بیمه برای تایید ترک محل کار قبلی بیاد و اگر بازرس در زمانی بیاد که ما محل کار کلا تخلیه وتحویل صاحب ملک داده باشیم آیا برای ما مشکلی پیش میاد ؟
برای اخذ کد کارگاه بازرس سازمان تامین اجتماعی به محل دفتر و یا کارگاه جدید شما خواهد آمد و شما در زمان بازرسی می بایست در محل جدید مستقر باشید بنابراین بدیهی است که کارگاه جدید به طور کامل جمع آوری شده باشد و شما در آن محل حضور نداشته باشید.
به عبارت دیگر بازرس سازمان تامین اجتماعی برای تایید ترک محل به شما مراجعه نخواهدکرد و مراجعه ایشان بابت تایید کارگاه جدید میباشد .
ما در تاریخ ۲۸ بهمن باید ملک تحویل بدیم و در این صورت برای رد کردن لیست بیمه بهمن ماه برای کد کارگاه قبلی تاریخ ترک کار باید ۲۸ بزنیم ( تا ۲۷ حضور داشتیم در محل قبلی ) و در لیست دومی بابت این ۳ روز مانده بهمن ماه برای محل جدید شروع به کار تاریخ ۲۸ در لیست بیمه باید زده بشه؟
نیازی به ارسال دو لیست بیمه ندارید و ارسال یک لیست برای شما کفایت می نماید
یعنی در زمانی که شما محل کار خود را تغییر میدهید نباید برای پرسنل در این محل ترک کار و در محل جدید شروع به کار بزنید
شما لیست بیمه را بر اساس کارگاه و نه محل آن ارسال مینماید و تغییر محل ارتباطی با اعلام ترک کار برای پرسنل شما ندارد
بنابراین در هنگام ارسال لیست بهمن ماه پرسنل خود را به طور کامل و در یک لیست اعلام نموده و در ماه های بعدی نیز همین لیست را ادامه دهید و برای پرسنل ترک کار اعلام نکنید مگر اینکه واقعاً کارگاه شما را ترک کرده باشد
وقتی که فقط در این ماه به صورت استثنا ۲ لیست بیمه باید رد کنیم وقتی که به اندازه ۲۷ روز در لیست بیمه کد کارگاه قدیم و ۳ روز در لیست کارگاه جدید بیمه پرسنل رد کنم از نظر بیمه مشکلی نداره و خدایی نکرده جریمه نمیشیم؟
همانطور که در پاسخ به سوال قبلی نام شود ارسال دو لیست بیمه برای شما صحیح نبوده و میبایست کل کارکرده بهمن را در یک لیست و با یک کد کارگاه سال نمایید
برای مالیات حقوق میبایست مثل لیست بیمه که برای ۲ مکان ( جدید و قدیم ) اقدام کردیم باید به حوزه مالیاتی مراجعه کنیم و اینکه در سامانه مالیات حقوق بابت تغییر مکان کار خاصی باید انجام بدیم ؟
در خصوص امور مالیاتی نیز نیاز به مراجعه حضوری نبوده و تنها اقدامی که میبایست انجام دهید مراجعه به سامانه امور مالیاتی به نشانی www .tax.gov.ir و اصلاح آدرس در قسمت ثبت نام الکترونیکی می باشد