اگر هنگام ارسال لیست بیمه به شعبه یک یا دو کارمند حق بیمه شان اشتباه ارسال شود (کمتر یا بیشتر) آیا راهی برای ویرایش یا جبران خطا هست؟
در صورت خطا در اطلاعات لیست بیمه ارسال و تایید نهایی شده امکان اصلاح خطا بر روی سامانه تامین اجتماعی وجود ندارد .
برای اصلاح اشنباهات به وجود امده تنها با مراجعه به واحد درآمد سازمان تامین اجتماعی و پیش از اتمام موعد قانونی فرصت وجود دارد .
در هنگام مراجعه به واحد درآمد سازمان تامین اجتماعی می بایست یک رونوشت مهر و امضا شده از لیست اصلاحی و یک حلقه سی دی از لیست اصلاح شده همراه داشت .
قبول لیست اصلاحی منوط به نظر واحد درآمد می باشد و با توجه به اینکه لیست بیمه توسط کارفرما تایید نهایی گردیده سازمان تامین اجتماعی در پذیرفتن یا رد لیست اصلاحی مختار می باشد .
مطابق ماده ۳۹ قانون تامین اجتماعی تا آخرین روز ماه بعد می باشد .
تجربه شخصی من در مراجعه به شعبه 25 تامین اجتماعی:
در صورتی که لیست بیمه رو اشتباه رد کنیم که معمولا خطا در ثبت ارقام می باشد .باید به واحد دریافت مراجعه کیم وعلت خطا رو توضیح دهیم در صورتی که واحد دریافت پذیرفن باید در سربرگ شرکت علت خطا توضیح داده شود و با مهر وامضا مدیر عامل به همراه سی دی لیست بیمه به واحد دریافت تحویل دهیم تا برای رفع خطا اقدام کنند . درصورتی که از تاریخ ارسال گذشته باشد شامل جریمه شده و هیچ گونه دلیلی مورد قبول نمی باشد .
تجربه شخصی من در مراجعه به شعبه ۱۳ تامین اجتماعی:
زمانی که لیست اشتباه ارسال میشه به بیمه باید به مسئول درآمد مراجعه شود و پس از موافقت ایشان لیست اصلاحی رو به انضمام شرح موارد خطا در سربرگ شرکت تحویل واحد درآمد می نماییم تا اصلاح کنند.
بنده هم یکبار به این مشکل خوردم و برای حلش مراحل زیر را طی کردم
شما میتوانید با مراجعه به کارگزار همان شعبه درخواست تهیه cd بدهید و اگر خودتان میتوانید cd را تهیه کنید بعد از اینکه کارگزاری cd را تایید کرد درخواست خود را مبنی برعلت اشتباه در ارسال لیست و در سربرگ شرکت به انضمام تکمیل فرم خلاصه وضیت صورت دستسمزد ( که فرم مذکور را میتوانید از کارشناس درآمد خود تهیه کنید ) به شعبه مربوطه مراجعه و مدارک را تحویل واحد دریافت یا کارشناس درآمد خود دهید درصورت تایید لیست شما اصلاح خواهد شد البته لازم به ذکر است که شما مشمول جریمه مربوطه میشوید اما لیست شما اصلاح خواهد شد .
در صورت خطا در لیست بیمه به واحد دریافت باید مراجعه کنیم.درصورتی که اشتباه رو پذیرفتن… طی نامه رو سربرگ شرکت و قید خطا در نامه با سی دی لیست بیمه به واحد دریافت تحویل میدهیم تا خطا را اصلاح کنند