با سلام
ایا حتما باید در شرکتهای خصوصی ذخیره مرخصی محاسبه و سند حسابداری صادر شود؟ اگر شرکتی برای مرخصی قانون خاصی نداشته باشد نیاز به محاسبه ذخیره مرخصی برای کارکنان میباشد؟؟
و سوال بعدی اینکه اگر موجودی انبار به صورت سیستمی و نرم افزاری نگهداری نمیشده باشد ایا نیاز به انبارگردانی پایان سال هست؟از (حساب موجودی کالا در اسناد حسابداری استفاده نمیشود)
ایا حتما باید در شرکتهای خصوصی ذخیره مرخصی محاسبه و سند حسابداری صادر شود؟ اگر شرکتی برای مرخصی قانون خاصی نداشته باشد نیاز به محاسبه ذخیره مرخصی برای کارکنان میباشد؟
محاسبه ذخیره مرخصی براساس قانون کار می باشد و ارتباطی به قوانین و ایین نامه های داخلی شرکت ندارد .
بابت ذخیره مرخصی پرسنل الزامی به صدور سند حسابداری نمی باشد .
و سوال بعدی اینکه اگر موجودی انبار به صورت سیستمی و نرم افزاری نگهداری نمیشده باشد ایا نیاز به انبارگردانی پایان سال هست؟
بحث انبار گردانی از مباحث کنترل های داخلی شرکت ها می باشند و از این بابت انجام میشود که صاحبان شرکت نسبت به صحت عملیات در سیستم انبار و حسابداری و درستکاری پرسنل خود اطمینان حاصل نمایند
حال اگر تمایلی به انجام انبارگردانی داشته باشید و یا نه در حیطه اختیارات مدیران سازمان بوده و از نظر قانونی الزامی به این کار نداشت