برای امضای الکترونیکی دو روش زیر میتوان عمل کرد :
- روش آنلاین و استفاده از گوشی هوشمند به عنوان توکن و دانلود نرم افزار کلید ثبت
 - روش حضوری و دریافت توکن سخت افزاری از سازمان ثبت املاک
 
برای روش اول که راحت تر و کم هزینه تر می باشد کافیست نرم فزار کلید ثبت را از لینک ذیل دانلود کرده و شروع به انجام مراحل ثبت امضای دیجیتال کنید .
مراحل خرید گواهی امضای الکترونیک و انجام امضای الکترونیک
- ابتدا نرم افزار کلید ثبت را دانلود کنید
 - به محل دانلود رفته شروع به نصب برنامه کلید ثبت کنید
 - بعد از ورود به برنامه نصب شده دسترسی های لازم را به برنامه بدهید هر سوالی پرسید دسترسی را بدهید
 - کدملی و شماره همراه متقاضی را وارد کنید
 - کد احراز هویت که برای شما ارسال شد را وارد و گزینه فعالسازی را انتخاب کنید
 - در این مرحله باید رمز کاربری و رمز مدیریتی تعریف کنید حتما جایی یادداشت کنید
 - بعد از آن بازنشانی و گزینه متوجه شدم را انتخاب کنید
 - مشخصات هویتی را وارد کنید و تیک اطلاعات را خواندم را بزنید
 - مبلغ بیامن شده را از طریق همان لینک پرداخت کنید
 - احراز هویت چهره و شروع فرآیند ا انتخاب کنید و دکمه تایید را بزنید
 - گزینه صدور گواهی را انتخاب و رمز کاربری خود را به درستی وارد کنید
 - وارد ثبت من شوید و کد ملی و سپس گزینه دریافت رمز پویا را انتخاب کرده و وارد صفحه ثبت من شوید
 - روی زنگوله بزنید و سند را انتخاب و امضای سند را را کلید کنید
 - رمز کاربری و تایید و تایید امضا را انجام دهید در این مرحله فرایند امضای دیجیتال به اتمام میرسد
 
پس از خرید امضا می بایست جهت تکمیل فرایند پلمپ دفاتر و درج امضا الکترونیک سامانه ثبت من شوید .
۱۴۰۲-۱۲-۰۸