با سلام
ما درحال انتقال اطلاعات از نرم افزار هلو(ادواری) به سپیدار(دائمی) هستیم چندتا سوال داشتم در این رابطه؟
۱-حساب کنترل سربار برای چه زمانی استفاده میشه؟هزینه هارو در معین خودشون ثبت بشه یا کنترل سربار ؟
۲-خروج ضایعات رو در سیستم سپیدار به چه صورتی بزنم که سندش ثبت بشه؟
حساب کنترل سربار برای چه زمانی استفاده میشه؟هزینه هارو در معین خودشون ثبت بشه یا کنترل سربار ؟
اصولاً در سیستم دائمی هزینه های بهای تمام شده کالا را در سر فصلی به عنوان کنترل سربار و یا کنترل دستمزد ثبت می نمایم .
علت این قضیه این مورد می باشد که این هزینه ها می بایست به حساب بهای تمام شده موجودی کالا ثبت شود و از آنجا که در هنگام وقوع هزینه های سربار و یا دستمزد پرسنل تولید را به طور مستقیم نمی توانیم به کالای خاصی اختصاص دهیم در ابتدا این هزینه ها را در حساب کنترل سربار و یا دستمزد ثبت می نماییم و در پایان ماه و یا در پایان دوره هزینه ها را از حساب کنترل سربار به حساب موجودی کالا میبندیم
به طور مثال فرض کنید قبض برق کارگاه محل تولید محصولات شرکت به مبلغ دو میلیون تومان پرداخت شود بدیهی است که مبلغ پرداخت شده می بایست به حساب بهای تمام شده کالای ساخته شده منظور شود ولی در هنگام پرداخت با توجه به اینکه شرکت دارای محصولات متعددی می باشد نمی توانیم این مبلغ را به حساب یک کالای خاص منظور نمایید پس آن را در حساب کنترل سربار ثبت نموده و سپس این حساب را به کالاهای ساخته شده مربوطه انتقال میدهیم
خروج ضایعات رو در سیستم سپیدار به چه صورتی بزنم که سندش ثبت بشه؟
بابت خروج ضایعات می بایست یک حواله در سیستم سپیدار ثبت نمایید تا این ضایعات از انبار شما خارج شود و در الگوی اسناد اتوماتیک الگوی مد نظر را تعریف نمایید تا در هنگام صدور حواله ضایعات سند آن به صورت سیستمی صادر شود
هزینه برق مصرفی کارگاه محل تولید کالاها می بایست به عنوان بهای تمام شده کالای تولید شده ثبت شود و از آنجا که هزینه برق مصرفی را به طور مستقیم به کالای خاصی نمی توانید تخصیص دهیم ابتدا آن را در حساب کنترل هزینه ها ثبت نموده و سپس پس از تخصیص آن به کالاهای تولید شده حساب کنترل سربار را به بهای تمام شده کالای تولید شده منتقل می نماییم
کدینگ حساب کنترل هزینه های سربار به شرح ذیل می باشد
کل کنترل هزینه ها
معین کنترل سربار
تفصیل هزینه برق مصرفی
نحوه ثبت هزینه اجاره نیز در صورتی که مربوط به اجاره محل کارگاه باشد همانند هزینه برق مصرفی کارگاه ثبت میشود
یعنی ابتدا در حساب کنترل هزینه ها و پس از تخصیص آن به حساب بهای تمام شده کالای تولید شده
در صورتی که هزینه اجاره مربوط به دفتر فروش یا اداری شما باشد آن را در حساب سایر هزینههای اداری ثبت می نمایم
وقت بخیر در شرکت تولیدی ک هزینه برق مصرفی را تحت عنوان کنترل سربار ثبت میکنیم کدینگ به چه صورت است یعنی کنترل سربار هزینه متغییر و بعد هزینه بری و روشنایی ممنون میشم توضیح بدین نحوه ثبت هزینه های اجاره رو هم بفرمایین با توجه به اینکه شرکت چندین محل برای دفتر و کارگاه و غرفه داره با سپاس