مشکل اینجاست که کلیه هزینه ها رو قسمت سفارشات رو سند میزنم نمیدونم فاکتور خرید رو براساس قیمت بهای تمام شده یا قیمت هر کیلو برنج ثبت کنم ؟
خیلی به طور واضح متوجه مشکل شما نشدم ، مواردی که می بایست رعایت فرمایید را مرور می نماییم امیدوارم پاسخ خود را دریافت نموده باشید .
شما نیازی به ثبت فاکتور خرید ندارید و می بایست از فرم رسید انبار استفاده نمایید تا ورود برنج به انبار شرکت را ثبت نمایید .
در فرم رسید انبار نیز می بایست مقدار و مبلغ هر واحد را وارد نمایید .
به طور مثال اگر شما 1000 کیلو برنج وارد کرده باشید و بهای تمام شده این 1000 کیلو برابر با 100.000.000 ریال باشد شما رسید انبار را با مقدار 1000 کیلو و مبلغ هر واحد 100.000 ریال وارد می نمایید .
در اینصورت مبلغ نهایی رسید انبار برابر است با 100.000.000 ریال که همان بهای تمام شده سفارش می باشد .
به عبارت دیگر شما زمانی که کلیه هزینه های مربوط به سفارش انجام شد با اوجه به اینکه وزن کالای وارد شده را دارید و هزینه کالای وارد شده را نیز از حساب سفارشات بدست می اورید کل هزینه را تقسیم بر وزن سفارش نموده و سپس با این اطلاعات اقدام به ثبت رسید انبار نمایید .
چه جوری حساب سفارشات رو ببندم به موجودی کالا . در اخر که کلیه هزینه ها رو ثبت کردم
زمانی که کلیه اقدامات کالای وارد شده انجام و این کالا وارد انبار شرکت شد شما می توانید حساب سفارش را به موجودی کالا ببندید .
در این حالت حساب موجودی کالا را بدهکار و حساب سفارش با کلیه جزییات آن را بستانکار می نماییم .
به طور مثال فرض کنید مانده های مربوط به واردات برنج به شرح ذیل باشد :
سفارش برنج کد 27 – بهای اصلی سفارش 525.000.000 ریال
سفارش برنج کد 27 – هزینه حمل 75.000.000 ریال
سفارش برنج کد 27 – بیمه 15.000.000 ریال
سفارش برنج کد 27 – هزینه ترخیص کار 30.000.000 ریال
حال برای بستن حساب سفارش و انتقال آن به موجودی کالا ثبتی به شرح ذیل صادر می نماییم .
موجودی کالا – برنج 645.000.000 بدهکار
سفارش برنج کد 27 – بهای اصلی سفارش 525.000.000 بستانکار
سفارش برنج کد 27 – هزینه حمل 75.000.000 بستانکار
سفارش برنج کد 27 – بیمه 15.000.000 بستانکار
سفارش برنج کد 27 – هزینه ترخیص کار 30.000.000 بستانکار
سلام خسته نباشید توضیحاتتون عالی بود ممنونم