1

من یک شرکتی به تازگی تاسیس کردم در زمینه خدمات الکترونیک از قبیل تعمیر لپ تاپ، نصب ویندوز و شبکه و… که هم مشتری حقیقی داریم و هم شرکتی ( حقوقی ) ، در حال حاضر به یک موردی برخوردیم که بابت خدماتی که ارائه میدیم و فاکتوری ک صادر میکنیم می بایست حق بیمه هم در فاکتور کسر کنیم در این مورد از شما سوالاتی داشتم:

۱- این حق بیمه چه ضرایبی داره برای کارهای خدماتی

۲- دلیل این کسر حق بیمه و پرداخت به سازمان تامین اجتماعی چی هستش ؟

۳- اکثر مشتری ما که اشخاص حقیقی هستند و مبلغی که بابت کار به صورت کامل پرداخت میکنند الان با این وضعیت ما باید این حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنیم یا مشتری باید این کار انجام بده ؟

۴- برای اشخاص حقوقی که ما بهشون خدمات ارائه میدیم این حق بیمه به چه صورت کسر و پرداخت میشه

۵- نحوه ثبت حسابداری و کدینگ مربوط و اینکه تسویه این حق بیمه ها در پایان سال انجام میشه یا باید در سال آینده واریزی صورت بگیره به حساب تامین اجتماعی

Edited question