سلام دوستان خسته نباشید
من در شرکت هزینه مالیات انتقال سهام را پرداخت کردم میخواستم بدونم چطور باید سند زده بشه و کلا حتی چطور میبایست پرداخت میشده
کسی اداب درستش را بلده برام توضیح بده
مالیات انتقال سهام معادل 4 درصد و موضوع تبصره یک ماده 143 قانون مالیات های مستقیم می باشد .
از آنجا که پرداخت مالیات نقل و انتقال سهام به عهده واگذارنده سهم می باشد بنابراین این موضوع ارتباطی با شرکت نداشته و نیازی به ثبت آن در دفاتر قانونی شرکت نمی باشد .
برای پرداخت مالیات نقل و انتقال دهنده واگذارنده می بایست به سامانه سازمان امور مالیاتی به نشانی www.my.tax.gov.ir مراجعه و از قسمت مدیریت پرداخت و پذیرنده ها و آیتم مالیات نقل و انتقال سهام اقدام به پرداخت نماید .
در قسمت مالیات نقل و انتقال سهام شما می توانید فهرست قبوض صادره جهت پرداخت مالیات نقل و انتقال سهام با جزییاتی همجون تعداد سهام ، ارزش اسمی کل سهام ، گیرنده سهام و … را مشاهده نمایید و در آخر از منوی مشاهده قبض می توانید بصورت برخط مبلغ مالیات نقل و انتقال سهام را پرداخت نمایید .
تبصره ۱ ماده 143 قانون مالیات های مستقیم
از هر نقل و انتقال سهام و سهم الشرکه و حق تقدم سهام و سهم الشرکه شرکا در سـایر شـرکت ها مالیـات مقطوعی به میزان چهاردرصد (۴ % ) ارزش اسمی آن ها وصول میشود. از این بابت وجه دیگری به عنوان مالیات بر درآمد نقل و انتقال فوق مطالبه نخواهد شد. انتقال دهندگان سهام و سهم الشرکه و حق تقدم سـهام مکلفنـد قبـل از انتقـال، مالیات متعلق را به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند. ادارات ثبت یا دفاتر اسناد رسمی مکلفند در موقع ثبت تغییرات یا تنظیم سند انتقال حسب مورد گواهی پرداخت مالیات متعلق را اخذ و ضمیمه پرونده مربوط به ثبت یا انتقال کنند.