سلام وقت بخیر
شرکت جدیدی تاسیس شده که ۳ عضو هیئت مدیره داره و یکیشون مدیر عامله. من هم به عنوان حسابدار مشغول به کار شدم.
همه ما در جاهای دیگه ای مشغول به کار هستیم و برامون لیست بیمه و مالیات حقوق رد میشه.
تکلیف در شرکت جدید چیه؟
خیلی ممنون از وقتی که برای جواب دادن میگذارید
با توجه به اینکه در شرکت جدید شما حقوق دریافت می نمایید مطابق قوانین کار و تامین اجتماعی مشمول کسر حق بیمه و ارسال لیست بیمه و مطابق قوانین مالیاتی مکلف به ارسال لیست مالیات حقوق خواهید بود ولو اینکه در شرکتی دیگر به طور کامل حق بیمه برای شما پرداخت شود .
در این حالت با توجه به اینکه حق بیمه در شرکت دیگر برای شما پرداخت می شود حق بیمه پرداخت شده در این شرکت به سوابق شما در بیمه اضافه نشده و تنها مبلغ پرداخت حق بیمه برای شما افزایش می یابد .
به طور مثال اگر شما در شرکت اول ۳۰ روز حق بیمه با مبلغ ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال پرداخت کنید و در ین شرکت هم ۳۰ روز با مبلغ ۴۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال پرداخت کنید در نهایت برای شما در سوابق بیمه ۳۰ روز با مبلغ ۹۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال منظور می گردد .
از طرفی اگر بخواهید در شرکت جدید هزینه حقوق و دستمزد پرداختی پرسنل را در دفاتر اعلام نکنید تا از بابت عدم ارسال لیست بیمه و مالیات به مشکل نخورید نیز ممکن گرفتاری های از بابت مسائل قانونی داشته باشید .
بابت وقتی که گذاشتید ممنونم