شرکتی در سال ۱۳۹۷ تأسیس کردهایم. در دو سال اول (۱۳۹۷ و ۱۳۹۸) هیچگونه درآمدی نداشتیم و تماماً هزینه بوده است.
در این مدت تمام وظایف مالیاتی خود ازجمله نوشتن دفاتر رسمی، ثبت معاملات فصلی و ارسال اظهارنامه را انجام دادهایم و عملکرد ما در این دو سال توسط ادارهی مالیات مورد رسیدگی قرار گرفته است.
برای سال ۱۳۹۷ ادارهی مالیات از ما درخواست کردند حضوراً با دفاتر رسمی برای رسیدگی به عملکردمان مراجعه کنیم و پس از بررسی همان موقع شفاها اعلام کردند که چون درآمدی ندارید مالیات شما صفر است.
برای سال ۱۳۹۸ یک کپی از اظهارنامه برای رسیدگی به عملکرد درخواست کردند که تحویل دادیم.
برای هیچکدام از این دو سال هیچگونه برگ تشخیص یا مفاصا حساب به ما داده نشده و تماسی گرفته نشده است. فقط در سایت tax.gov برای سال مالی ۱۳۹۷ نوشته شده «مشاهدهی ابلاغ الکترونیکی» که اگر روی لینک بزنیم پیام میدهد «مهلت ابلاغ الکترونیک به پایان رسیده است».
چطور باید برگ تشخیص و مفاصا حساب این دو سال را دریافت کنیم؟ هرچند که درآمدی نداشتهایم اما میخواهیم خیالمان راحت باشد که پروندهی مالیاتی این دو سال بسته شده است که بعداً دچار مشکل نشویم.
با توجه به اینکه در سنات مورد اشاره پرونده مالیاتی شما مورد رسیدگی ممیزان مالیاتی قرار گرفته بدیهی می باشد که برگ تشخیص مالیات برای این سال ها توسط سازمان امور مالیاتی صادر گردد .
همانگونه که اشاره فرمودید برگ تشخیص مالیات صادر شده و به صورت الکترونیک به شما ابلاغ گردیده است .
در خصوص ابلاغ الکترونیک بر این روال می باشد که هم زمان با بارگزاری اوراق مالیاتی در حساب کاربری مودی پیامک اطلاع رسانی از طریق تلفن همراه و به شماره ثبت شده در سامانه ارسال خواهد شد .
چنانچه ظرف دو هفته از تاریخ دریافت پیامک نسبت به مشاهده اوراق مالیاتی اقدام نمایید ، تاریخ مشاهده اوراق به عنوان تاریخ ابلاغ در نظر گرفته می شود .
در صورتی که ظرف مدت دو هفته از تاریخ دریافت پیامک اطلاع رسانی اوراق مزبور را مشاهده ننمایید امکان مشاهده اوراق در سامانه را نداشته و با پیام مهلت ابلاغ الکترونیک به پایان رسیده است مواجه خواهید شد .
در این صورت برای دریافت اوراق مالیاتی می بایست به سازمان امور مالیاتی مراجعه فرمایید .