برای اینکه بتوانید سود فروشگاه را به کارفرمای خود گزارش دهید می بایست چرخه حسابداری را به طور کامل رعایت فرموده و تمامی تراکنش ها را ثبت نمایید .
تراکنش های شما شامل فروش و پرداخت هزینه های مختلف بابت خرید کالا هزینه هایی از قبیل آب و برق و گاز و … می باشد .
در صورتی که شما تمامی این موارد را به درستی ثبت نمایید در پایان سال تفاوت حساب فروش با هزینه سود و زیان فروشگاه را نشان خواهد داد که شما می توانید این مبلغ را به کارفرمای خود گزارش دهید .
ثبت سند حسابداری فروش در فروشگاه
موجودی نقد و بانک بدهکار
فروش کالا بستانکار
ثبت سند حسابداری هزینه ها در فروشگاه
هزینه – هزینه برق بدهکار
موجودی نقد و بانک بستانکار
در پایان سال نیز می بایست حساب های خود را ببندید تا سود و زیان مشخص شود ، برای بستن حساب ها حساب فروش را بدهکار هزینه را بستانکار و تفاوت را به سود و زیان سال جاری می بندیم تا سود فروشگاه مشخص گردد .
سند حسابداری بستن حساب موقت
فروش بدهکار
هزینه بستانکار
سود و زیان سال جاری بستانکار