1

یکی از دارایی های ثابت شرکت را که یک دستگاه کامیون باشد ، به مبلغ ۹۵۰ تومان با یک دستگاه وانت معاوضه کرده و علاوه بر دریافت وانت ، مبلغ ۴۰۰ میلیون هم دریافت می کنیم. آیا بهای تمام شده دارایی ثابت دریافتی که وانت باشد را به همان مبلغ ۹۵۰ باید لحاظ کنیم ؟

شرکتی که دارایی هایی ثابت زیادی دارد ، در زمان تحریر دفتر کل بهتر است بابت هر دارایی یک صفحه جداگانه اختصاص دهد یا اینکه میتواند فقط یک صفحه برای تمام دارایی هایی کنار بگذارد؟

اگر  سال ۱۴۰۲ یک دارایی ثابتی به بهای تمام شده ۵۰ میلیون خریده باشیم و نحوه استهلاک هم خط مستقیم با عمر مفید ۵ سال باشد،  در سال ۱۴۰۲ در دفاتر خودمون دارایی ثابت به مبلغ ۵۰ و استهلاک انباشته هم ۱۰ مینویسم ، در سال ۱۴۰۳ دارایی ثابت را باید به ارزش دفتری ۴۰ میلیون باید یادداشت کنیم یا به مبلغ همان بهای تمام شده ۵۰ میلیون باید بنویسم ؟

Answered question