وقتی مدیر عامل بیمه کارفرمایی ۲۷ % با تامین اجتماعی منعقد میکند وقتی که ما اسم ایشون در لیست بیمه بیاریم ولی حقوقی به ایشان پرداخت نکنیم از طریف اداره مالیات در زمان رسیدگی جریمه خواهیم شد، آیا میباست همان حقوق اعلام شده در قرارداد پس از کسر حق بیمه به ایشان پرداخت شود؟ نظر شما برای حل این مشکل چیست
اگر قرار به پرداخت حقوق باشد کسر دو هفتم حق بیمه از حقوق مشمول مالیات شامل ایشان نیز میشود؟
با توجه به اینکه در لیست بیمه مدیر عامل شرکت را به عنوان یکی از حقوق بگیران در نظر گرفته و هر ماه لیست حقوق و مزایای ایشان را به سازمان تامین اجتماعی ارسال می نماید می بایست با توجه به لیست بیمه لیست مالیات حقوق خود را نیز تنظیم و به سازمان امور مالیاتی ارسال نمایید .
به عبارت دیگر به این لیست بیمه و خلاصه لیست مالیات حقوق می بایست مغایرتی وجود نداشته باشد تا در هنگام رسیدگی مالیاتی به مشکل نخورید .
اینکه مبلغ حقوق شخص مدیرعامل پرداخت شود و یا خیر فائزه اهمیت نبوده و تنها نکته مهم می باشد که با توجه به لیست بیمه لیست مالیات حقوق خود را تنظیم و ارسال نمایید .
حقوق مدیر عامل نیز مانند سایرین شامل معافیت های مالیاتی شده و میتوانید سهم درمان بیمه تامین اجتماعی را از حقوق مشمول مالیاتی ایشان کسر نمایید .