فرضیات اصلی تئوری نمایندگی این است که کارگمار و کارگزاران تضاد منافع دارند مدیران ترجیح میدهند منافع خود، مثل کسب بیشترین پاداش و توجهی به منافع بلند مدت سهامدارن ندارند. در لغت تئوری نمایندگی، کاهش رفاه سهامدار ( زیان باقی مانده ) نامیده می شود. این مشکل نمایندگی، ضرورت کنترل مدیریت شرکت ها توسط سهامداران را نشان می دهد. یک فرض مهم دیگر این است که تایید کارهای کارگزاران برای کارگمار بسیار مشکل و پرهزینه است. به طور خلاصه، برخی از روشهای مستقیم برای کنترل و کاهش تضادها به شرح ذیل است: 1 – حق رای سهامداران در مجامع عمومی 2 – قرار دادهای فی مابین سهامداران و مدیران 3 – خروج سهامدار به عنوان راهکار نهائی |
معادل لغت :
agency theory
سوالات پیشنهادی
سلام وقت بخیر. کرایه حمل کالای وارداتی به صورت نقدی (به دلار) توسط یک از شرکا به شرکت کشتیرانی پرداخت […]
هاشمی
برای پلمب دفاتر قانونی تا چه زمان فرصت وجود دارد و در صورتی که شخص در طی سال مالی دفاتر […]
whatsApp user
با سلام. شرکت برای گرفتن پروانه ساختمانی تعدادی چک با تاریخ سررسید به شهرداری داده است. در این بین یک […]
ملیحه رفیعی
سلام خوبین ببخشید دفاتر رو هر سال میفرستن بعد اینکه امکان داره ۹۸رو برا ۱۴۰۰بفرستن؟؟
whatsApp user
آیا مبلغ کارانه ای که بابت افزایش تولید پرداخت می شود از پرداخت حق بیمه و مالیات معاف است و […]
شبنم شیخ
اگر کارمندی حقوق پایه اش روزانه اش ۱.۳۸۰.۰۰۰ ریال باشه ، عیدی پایان سال بر اساس همین حقوق محاسبه بشه […]
اکبر حمدی نژاد
پیشنهاد کتاب
پیشنهاد مقاله
سوالات پیشنهادی
منظور از تمدید قرارداد به صورت ضمنی یعنی چی؟ اگر پرداخت حق بیمه من تا ۳۰ سال تکمیل بشه در […]
اشکان خطیبی
بعضی از نرم افزارها چهارسطحی و بعضی دیگر شش سطحی می باشند اختلاف در تعداد سطوح نرم افزار چه تفاوتی […]
روشا خرم تاش
میزان حقوق مشمول مالیات من پس از کسر دو هفتم مبلغ ۶.۵۰۰.۰۰۰ تومانه که وقتی معافیت ماده ۸۴ از اون […]
مرتضی رنجبری
با سلام اگر جواب این سوال را زود بفرمایید ممنون میشوم اطلاعات پیمان شماره ۲۰۰ دفاتر پیمانکاری امین به شرح […]
Mahan
پیشنهاد کتاب
پیشنهاد مقاله