1

شرکت برای سالروز تاسیس قصد داره به حساب کارمندان شرکت مبلغ ۴۰۰ تومن واریز کنه ، اگر در زمانی که مبلغ نقدی واریز میشه سند بزنیم :

مزایای نقدی ( بد ) و حقوق پرداختنی ( بس )

و بعد که مبلغ پرداخت کردیم سند بزنیم:

حقوق پرداختنی ( بد ) بانک ( بس )

الان در این سند پرداخت بابت مالیات و بیمه این مزایای نقدی هیچ گونه ثبتی نزدیم، سوال اصلی بنده همینجاست که آیا برای مالیات و بیمه باید در انتهای ماه که سند حقوق و دستمزد کارکنان ثبت میزنیم اگر به عنوان مثال حقوق و مزایای مشمول یکی از کارکنان مبلغ ۸.۳۰۰.۰۰۰ باشه ما همین مبلغ + ۴۰۰.۰۰۰ مزایای نقدی میکنیم و از مبلغ ۸.۷۰۰.۰۰۰ مالیات حقوق و دستمزد باید به این شکل کسر کنیم؟

سوال دوم: این مبلغ ۴۰۰ تومن که یکبار پرداخت کردیم به حساب کارمند آیا دوباره باید در فیش حقوقی و سند شناسایی حقوق و دستمزد آخر ماه هم با عنوان مزایای نقدی ثبت کنیم ؟ چون اگر مجدد مبلغ ۴۰۰ بیاریم انگار ۲ بار این مبلغ پرداخت شده ؟

ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

Answered question