1

چنتا سوال از شما جناب مهر پویا در رابطه با کارمند غیر اصلی داشتم

۱- کارمندی که در شرکت اصلی خودش تمام وقت کار میکند و در شرکت بعدی به صورت پاره وقت مشغول به فعالیت است و قرارداد استخدامی منعقد کرده و اسم او در لیست بیمه رد میشود و همچنین شخص حقیقی که به صورت مشاوره با شرکت همکاری میکند ( فقط قرارداد مشاوره منعقد کرده باشد نه استخدامی ) ، به هر ۲ این اشخاص یعنی کارمند پاره وقت و شخص مشاور ” کارمند غیر اصلی ” گفته میشود؟

۲- برای هر ۲ این اشخاص : شخص پاره وقت و شخص مشاوره در سامانه مالیات حقوق فقط انتخاب گزینه کارمند غیر اصلی کفایت میکند یا اینکه چون یکی قرارداد استخدامی داره و اون یکی قرارداد مشاوره گزینه متفاوتی باید انتخاب کنیم؟

۳- اگر بخواهیم سند پرداخت مبلغ قرارداد شخص مشاور به عنوان مثال ۶ میلیون پرداخت کنیم آیا به این شکل میتونیم سند بزنیم:

هزینه حقوق و دستمزد

حقوق پایه ۶.۰۰۰.۰۰۰ بد

مالیات پرداختنی ۶۰۰.۰۰۰  بس

بانک ۵.۴۰۰.۰۰۰ بس

از اینکه حقوق پایه به مبلغ ۶ میلیون بدهکار کردیم نحوه سند درست میباشد؟

Answered question