1

هزینه ای که بابت بیمه تکمیلی کارکنان توسط شرکت پرداخت میشود و از کارمندان بابت این مورد هیچ مبلغی کسر نمیشود آیا میتوانیم از درآمد مشمول مالیات کارمندان کسر کنیم؟

کارمندی که امسال مزایای به تبع شغل مثل حق امضا به مبلغ ۵۰۰ هزار تومن دریافت میکند این مبلغ از ۱۰% مزد ثابت کارمند به دست آمده و پرداخت کردیم ،  برای سال آینده مبلغ پرداختی بابت حق امضا عین همین امسال که از مزد ثابت به دست آوردیم یعنی ” حقوق پایه + پایه سنوات اعلامی سال جدید ” هر مبلغی به عنوان مزد ثابت به دست اومد ۱۰% اون به عنوان حق امضا در نظر بگریم و پرداخت کنیم؟

اینکه در آموزشها میگویند مالیات عیدی را اشتباه حساب نکنید و نباید به صورت مجزا معافیت ۵.۶۰۰ از خود مبلغ عیدی کم کنیم بلکه میبایست در انتهای سال با مالیات حقوق اسفند ماه به صورت یکجا کسر شود تا کارمند میزان مالیات بیشتری ندهد چیست و الان برای مجموعه ما که عیدی در ماه بهمن پرداخت میکند آیا ما فقط معافیت ۵.۶۰۰ ماهیانه در نظر بگیریم یا اینکه میتونیم معافیت ۱۱.۲۰۰ بابت عیدی و حقوق از درآمد مشمول مالیات کسر کنیم؟

کارمندی که در طی سال یعنی دی ماه وارد مجموعه شده است و تا آذر ماه در شرکت دیگری مشغول به کار بوده ، معافیت مالیاتی ۵.۶۰۰ به مانند دیگر کارکنان شامل حال ایشان میشود یا اینکه باید مالیاتی این کارمند چون فقط ۳ ماه در شرکت کار میکند را طور دیگری حساب کنیم؟

Answered question